You are not logged in.

Search results

Search results 1-20 of 635.

Monday, October 7th 2019, 2:23pm

Author: Nupsi

No Fullscreen-Support

Hi Klaus, I can´t get krpano 1.20 to switch to fullscreen in landscape-mode anymore on newest Chrome and Firefox. Only Safari on iPhone works so far. And even the VR-mode in the examples on krpano.com are´nt working anymore :-( I did try your <set var="device.fullscreensupport" val="true" />-switch, but without any luck. Is there a new trick/hack necessary to switch to fullscreen-mode in Chrome and FF?

Thursday, September 26th 2019, 8:41am

krpano Testing Server 1.20 - ERROR: cannot load ssleay32.dll

Restarting server....... . . . Server running.... Tausend Dank, Klaus! Endlich läuft alles und ich kann den Rundgang lokal ausgiebig testen! Dich sollte man für einen Entwickler Award vorschlagen LG, Nupsi

Wednesday, September 25th 2019, 6:43pm

Ich habe mal die von Dir verlinkte Datei installiert (Beitrag ist sonderbarerweise gleich wieder verschwunden gewesen?) und diese enthielt die offenbar notwendigen Dateien "ssleay32.dll" und "libeay32.dll". Sie liegen sowohl im VZ "Windows/System32" und "Windows/SysWOW64" aber krpano Testing Server spuckt immer noch die gleiche Fehlermeldung aus :-( Ich habe beide Dateien auch im VZ des Testing Servers liegen, aber auch das hilft nicht. Ich bin etwas ratlos und leider mächtig unter Zeitdruck Bin...

Wednesday, September 25th 2019, 10:16am

Does anyone else know how to get the krpano Testing Server work with SSL? I can´t seem to get rid of this error-message "cannot load ssleay32.dll". I did try to install OpenSSL, because Google brings a lot of entrys with ssleay32.dll in relation with OpenSSL. But OpenSSL does´nt seem to contain the dll-file nor does it fix the error-message from the krpano Testing Server :-(

Monday, September 23rd 2019, 6:11pm

Hi Klaus, ich habe, wie in Deiner Anleitung beschrieben, das SSL-Zertifikat erstellt, auf dem iOS-Device (iphone 6S) installiert und im krpano Testing Server in den Settings das .pem-file ausgewählt (.pem und ...key.pem liegen im krpano-Verzeichnis zusammen mit der krpanoTestingServer.exe). Aber sobald ich das SSL-Zertifikat auswähle, meldet krpano Testing Server "ERROR: cannot load ssleay32.dll"?! Wo liegt der Fehler, bzw. wo genau sucht krpano nach dieser DLL? Ich habe sie schon in das krpano-...

Tuesday, October 24th 2017, 9:52am

Neues HTML5 Soundinterface-Plugin?!

Hi Klaus, meinst Du es wird irgendwann auch mal ein HTML5-Soundinterface mit 3D Sound-Unterstützung direkt von Dir (krpano) geben? Das Plugin von Piotr ist zwar soweit ok, aber leider nicht ganz auf dem von krpano gewohnten Niveau. Bei mehreren aktiven Sounds und hoher Auslastung kommt es da auf Mobilgeräten gerne mal zu Tonfehlern (schnarren, krächzen, pausen etc.). Viele Grüße, Nupsi

Monday, October 23rd 2017, 9:23am

HTML5-VR Audio Plugin - version 3.1.0 is ready!

Hi Piotr, I need to be able to adjust the volume of all active sounds at once and fully interactive through a volume bar. Like I wrote earlier: "I did wrote a little routine which rises the volume with a delayedcall in steps, but your plugin does not seem to accept multiple volume settings in a short period of time." At the moment your plugin only allows setting the volume of one specific sound and only to a constant value. It´s not possible to change the volume interactively. Best regards, Nups...

Sunday, October 22nd 2017, 9:05am

Hi Piotr, any news on the possibility to adjust the volume on the fly? Best regards, Nupsi

Wednesday, October 18th 2017, 8:08am

VR-Mode change the videosource??

But loading a new scene with a changed plugin is´nt exactly the same like changing the video-URL on the fly while keeping all scene-data. Like I mentioned in another thread, changing the image/video of a scene on the fly is really something missing in krpano. Some projects are just so complex that this feature would be a huge time saver!

Wednesday, September 27th 2017, 9:26am

krpano 1.19-pr13

Quoted from "klaus.krpano" What's the problem with doing a loadpano/loadscene/loadxml call to change the pano image? It would be a very helpfull feature for very complex tours with lots of global actions (events onnewpano, onremovepano etc.) and scene-based onstart-events. If you just need to switch to a 360°-Video for a short time for example, there are a lot of if-then-else routines necessary in those events, event-driven actions and autostart-actions to exclude their auto-execution. It would...

Tuesday, September 26th 2017, 9:31am

krpano 1.19-pr13

Very nice update! Thanks for your continued support and development Is it possible to use the new "fisheye image"-support to also embed undistorted fisheye-images as hotspot or plugin/layer? And is it now possible to change the pano-image on the fly? For example changing a 360-photo for a 360-video without loading a new scene?

Thursday, September 21st 2017, 12:20pm

Unmute Video möglich?!

Hi Klaus, wenn ich ein Video mute "set(muted,true)", ist es nicht möglich, das Video wieder zu "unmuten" indem ich beim Start des Videos "set(muted,false)" setze. Das Video bleibt dann einfach in iOS hängen Wie sonst könnte man Videos unter iOS denn noch dazu bewegen den play-Befehl über einen separaten Button zu akzeptieren, OHNE das Video einmalig antippen zu müssen? Den Umweg über ein extra-Soundfile würde ich nur sehr ungerne gehen. Vielen Dank und Gruß, Nupsi

Saturday, September 2nd 2017, 10:11am

Hi Piotr, and thanks for the reply :-) And of course the syntax is wrong, but it´s not the syntax I actually use, so it´s just wrong in my post. This is the actually syntax I use: <action name="startsound2d"> playHtml5sound2D(true, %1, sounds/%1, 1, %2, true); set(audio_%1,1); </action> <action name="startsound3d"> playHtml5sound3D(true, %1, sounds/%1, %2, %3, %4, 1, %5, true); set(audio_%1,1); </action> And then I call the actions with startsound2d(sound2d,1); startsound3d(sound3d, 25, 18, 360,...

Friday, September 1st 2017, 3:53pm

Thanks Piotr, great news Another question: It seems that the keep-value does´nt work?! No matter if I set it to true or false, the sound does stop when leaving a scene: playHtml5sound2D(true, testfile, sounds/testfile.mp3, 1,1, true); works just the same as playHtml5sound2D(false, testfile, sounds/testfile.mp3, 1,1, true); Is it working for you to keep a sound over all scenes without starting it in each scene again? Thanks in advance, Nupis

Friday, September 1st 2017, 9:03am

Fade effects

Hi, is it yet possible to fade in and out sounds? I did wrote a little routine which rises the volume with a delayedcall in steps, but your plugin does not seem to accept multiple volume settings in a short period of time Best regards, Nupsi

Friday, August 25th 2017, 9:12am

Fehlermeldung auf Nexus 7 und Galaxy 2 ab krpano 1.19-pr10

Hi Toosten, ich teste selbstverständlich mit Chrome und Firefox. Würden die Geräte/Browser weder Flash noch HTML5 (WebGL/CSS3D) unterstützen, würden sie dies ja auch in krpano V1.19-pr8 und früheren Versionen nicht tun Da alle Rundgänge bis krpano 1.19-pr8 jedoch einwandfrei laufen, tippe ich mal auf eine Änderung an krpano. Aber Danke fürs feedback! @Klaus Könnte dies mit der Umstellung des textfield-renderings auf WebGL zusammenhängen? Dies kam ja mit der pr10. Normalerweise weiß man immer seh...

Thursday, August 24th 2017, 11:41am

Fehlermeldung auf Nexus 7 und Galaxy 2 ab krpano 1.19-pr10

Hi Klaus, seit der krpano-Version 1.19-pr10 erhalte ich auf meinem Nexus 7-Tablet (Android 5.1.1) und Samsung Galaxy SII (Android 4.1.2) eine Fehlermeldung: ERROR: Adobe Flashplayer or HTML5 Browser with WebGL or CSS3D support required! Auch bei den ganzen Beispielen auf der krpano-Seite (https://krpano.com/examples/vtour/#top) Mit der 1.19-pr8 läuft auch auf dem Nexus 7 und Galaxy II alles wunderbar. Wurde da irgendetwas geändert, wodurch ältere Android-Versionen nicht mehr unterstützt werden? ...

Thursday, August 24th 2017, 9:24am

Safari 10.1.2 - Riesiger Performanceverlust

Dieser Fehler tritt offenbar nur in Verbindung mit dem Videoplayer der Version 1.19-pr3 auf. Nach dem upgrade auf 1.19-pr8 ist wieder alles schick

Tuesday, August 22nd 2017, 2:59pm

Safari 10.1.2 - Riesiger Performanceverlust

Hi Klaus, meine Kunden melden unter Safari 10.1.2 enorme Probleme mit den HTML5-Rundgängen - auch auf krpano.com (https://krpano.com/tours/corfu/). Ich habe mir Safari 10.1.2 unter OSX Yosemite (10.10.5) nun ebenfalls mal testweise installiert und kann das Problem bestätigen. Rundgänge öffnen sich extrem langsam und selbst Seiten wie Youtube oder Vimeo bauen sich nur in Zeitlupe auf - falls sie überhaupt komplett angezeigt werden. Hatte vorab Safai 7.8 und überhaupt keine Probleme. Hast Du diese...