You are not logged in.

Search results

Search results 1-16 of 16.

Thursday, April 23rd 2020, 5:35pm

Author: lizard.king

WEBVR Zoom - Highres tiles not loading

Hi folks I'm still playing around with the zoom option of webvr. Zooming works nicely if I set the zoom option, but krpano just seems to display the vr images all the time and never loads the tiles with the more details. What do I have to do, to make krpano resp. the webvr plugin to load those detail tiles? Any hints are appreciated. Thanks.

Monday, March 9th 2020, 4:53pm

WebVR Zoom Demo

Hi folks Recently I aquired a Oculus Quest and started to play around with the VR options of krpano. The panos look phantastic in VR and the immersion in the scene is great, but I soon missed a option to have a closer look at the details of the scenes. So I started to hack the vtourskin.xml and a few details in webvr.xml to get a nice zoom option. I didnt like the approach of zooming slowly like in some other WebVr zoom demos. As other have mentioned this feels unnatural and is somewhat confusio...

Tuesday, March 3rd 2020, 11:09am

Panotour Pro Update Package

Thanks for the download links. Now I just need to find out how to convice Panotour to export the xml fiels without encryption (yes, I have entered the license details for the registration and Panotour says that it is happy with the registration information), but maybe it is time anyway to move on anyway and leave panotour behind.

Tuesday, March 3rd 2020, 11:05am

Polygonal hotspots in krPano tools

Hi Klaus The tour editor in the krPano tools is quite handy, but polygonal hotspot editing is unfortuntely missing. In particular for tours within buildings they seem to be a better choice than the arrows we get in the editor. Do you have any plans to add polygonal hotspots in the near future?

Saturday, February 15th 2020, 2:34pm

Panotour Pro Update Package

Hi I just discovered the update possibility for Panotoour Pro. Unfortunately I only have PanoTour Pro 2.5 and not 2.5.14. Is the update package really only working with the 2.5.14 version or is there a trick or hack to make it work with PanoTour 2.5 as well? I tried to update my PanoTour Pro to 2.5.14 this morning, but I could not find a download since the jerks at GoPro have killed the old download server. Any idea where I could find a PanoTour Pro 2.5.14 download these days? Really just need t...

Sunday, May 6th 2018, 2:50pm

Responsive Scrollable Grid Photo Gallery PLUGIN

This sounds very interesting. I'd be happy to give the plugin a try even if the editor is not yet (fully) working. Kind of prefer to work in xml anyway, at least if the xml paras somehow documented. The price would be OK for me as well, if the plugin is really doing what I want it to do. Apart from the capability of displaying thumbnails and bigger images a good behaviour in terms of loading the images is the most important point for me. I'm thinking of using the plugin for my newstest projest w...

Thursday, May 3rd 2018, 2:30pm

Sounds excellent! The new version looks great. Any idea how long it will take till release?

Wednesday, May 2nd 2018, 11:55pm

Hi This plugin seems to be well suited for my current project. Hovever I have a few question, before I can integrate the plugin: Is it possible to open a gallery also from javascript, e.g. something like show_gallery(galleryname)? For tours, can galleries also be defined outside of the scenes, so they can be used from more than one scene or that they can be called through javascript from the map plugin (tested this successfully with the swipe gallery)? Is possible to load the images just on dema...

Monday, April 30th 2018, 10:08pm

Krpanotools - Allow transformation of partialcylinder panoramas to cube

Currently krPanotools cant convert a partialcylinder pano into a cube and its tiles. Due to this it is not possible to display partialcylinderpanos using the html5 viewer. However krPanotools is able to do this transformation for cylinder panos covering 360°. At the moment I'm working around this limitation by adding black areas to the left an right of my partialcylinder panos to get enough width to cover the full 360° so the pano can be converted and displayed (after a bit of tweaking of the xm...

Monday, April 30th 2018, 9:53pm

Iphone Panos - Wie verwenden

Habe eine Art Workaround für das Problem mit den partialcylindrical Panos gefunden. Ich setze nun links und rechts des Bildes genug schwarze Fläche ein damit das Panobild so breit wird, dass dies den vollen 360° entspricht. Dieses Bild kann per Dropplet ohne Probleme umgewandelt und auch vom html5 Viewer angezeigt werden. Nach dem Umwandeln sind allerdings noch kleine Anpassungen am xml File notwendig/sinnvoll. Im Viewtag müssen die Einträge hlookatmin und hlookatmax ergänzt werden damit nicht i...

Monday, April 30th 2018, 4:25pm

Danke für den Tipp. Leider komme ich damit auch nicht weiter. Habe wie vorgeschlagen eine config-Datei erstellt resp. die bestehende kopiert und dort den Type des Bildes auf partialcylinder und hfov auf 210 gesetzt. Leider erhalte ich damit das gleiche Resultat wie nach Aufruf des unveränderten multires droppelts (dort muss ich bei bei meinem IPhone Pano auch den Panotyp und hfov angeben). D.h. wie bereits früher beschrieben: Beim Öffnen ist nur Schwarz zu sehen, wenn nach rechts gedreht wird ta...

Monday, April 30th 2018, 11:48am

Hallo Auf unserer letzten Reisen haben wir neben vielen Panos die mit Autopano gestitched wurden auch eine ganze Reihe von Panoramen mit dem Iphone 8+ aufgenommen. Nun kämpfe ich damit diese Panoramen vernünftig mit krPano anzuzeigen bzw. diese in Touren zu integrieren. Die Umwandlung mit MAKE PANO (MULTIRES) droplet.bat mit der Option Flat funktioniert, aber natürlich wird das Bild so einfach wie in der Quelldatei dargestellt, d.h. die Verzerrung ist noch vorhanden. Ist natürlich etwas unbefrie...

Thursday, January 7th 2010, 8:58pm

Problem mit kmakemultires and 5.8 Gigapixel Panorama

Hallo Klaus Wie immer lag der Teufel im Detail! Der Tipp mit dem Alphakanal war ausschlaggebend. Habe offensichlich beim Rendern des grossen Panoramas vergessen den Alphakanal wegzunehmen. Vielen Dank für die Hilfe Tom

Wednesday, January 6th 2010, 9:43pm

Hallo Klaus Ich habe noch einmal alles überprüft. Gemäss Photoshop ist das Bild im 8bit Modus abgespeichert. index.php?page=Attachment&attachmentID=190 Auch die Panotools habe ich noch einmal überprüft. Es ist defintiv die Version vom 5.1.2010. Leider wurde auch bei meinem neusten Versuch alles schön bunt Wie weiter? Gruss Tom

Wednesday, January 6th 2010, 11:08am

Hallo Klaus Habe die PSB Datei vor dem Posten meiner ersten Message nochmal in Photoshop geöffnet und die Farbtiefe geprüft. Phtoshop meint, dass das PSB-File 8bit Farbtiefe hat. Die Panotoolsversion die ich für meinen missratenen Versuch verwendete, habe ich gestern Abend irgendwann nach 20 Uhr runtergeladen. Müsste also die neste Version sein. Werde zur Sicherheit heute Abend die ganze Geschichte nochmal durchspielen.

Wednesday, January 6th 2010, 12:15am

Hallo Klaus Ich versuche mit kmakemultires mein erstes richtig grosses Panrama (141500 * 41500 Pixel = 5.8 Gigapixel) in Tiles zu stückeln. Das Panorama habe ich mit Autopano Giga aus 540 Einzelbildern zusammengesetzt und als 8 Bit PSB-Datei mit 21.5 Gigabyte gespeichert. Leider sind die Resultate aus kmakemultires alles andere als befriedigend. Die Farben der Tiles erhalten einen ziemlich psychedelischen Einschlag und auch die übrige Bildinformation scheint zum Teil nicht OK zu sein (schwer zu ...