Sie sind nicht angemeldet.

Lieber Besucher, herzlich willkommen bei: krpano.com Forum. Falls dies Ihr erster Besuch auf dieser Seite ist, lesen Sie sich bitte die Hilfe durch. Dort wird Ihnen die Bedienung dieser Seite näher erläutert. Darüber hinaus sollten Sie sich registrieren, um alle Funktionen dieser Seite nutzen zu können. Benutzen Sie das Registrierungsformular, um sich zu registrieren oder informieren Sie sich ausführlich über den Registrierungsvorgang. Falls Sie sich bereits zu einem früheren Zeitpunkt registriert haben, können Sie sich hier anmelden.

1

Montag, 9. April 2018, 15:52

loadscene question (preloading previews)

Hi

i use xml code described here https://krpano.com/forum/wbb/index.php?p…d&threadID=1894 to preload all previews images of my scenes

although the preloading is ok in the console, i still notice a little loading/blocking time when i use loadscene function even to reach the preview only (despite it is well preloaded)

is there a a special code to avoid blocking transition between scenes? (i tried KEEPMOVING without success)

2

Donnerstag, 12. April 2018, 20:13

my testing leads me to this point:

concerning the BLEND param during loadscene with KEEPMOVING flag:

if NOBLEND is used we always get a short black screen, even if next scene preview is preloaded

every BLEND modes i've tested behave this way : for blending effect it seems to use original pano display before loadscene (view.hlookat, vlookat but not tx,ty,tz)

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »rebaj83« (12. April 2018, 20:23)


3

Samstag, 14. April 2018, 21:22

Hi,

i still notice a little loading/blocking time
There can be several reasons for this - xml parsing time, image decoding, texture uploads and I'm working on make these interrupts as short as possible or try to avoid blocking browses processes where possible. There are also some new browser technologies (ImageBitmap) that could help here .

Quoted

but not tx,ty,tz
Right, these settings are currently only experimental and get applied globally and not individually per pano. There will be a more complete implementation with the next versions.

Best regards,
Klaus

4

Montag, 16. April 2018, 11:03

I'm working on make these interrupts as short as possible


yes please, we need this :) thanks

5

Dienstag, 17. April 2018, 00:32

about tx,ty,tz : There will be a more complete implementation with the next versions.


yes please make KEEPMOVING understanding those variables thanks :)