Posts by suppenhuhn

    Hi,

    ich versuche gerade einen Objektfilm zu erstellen - finde aber gerade nicht wie die Bilder "organisiert" sein müssen, als Einzelbilder oder Bilderreihe und bestimmte Seitenverhältnisse . Gibts dazu eine Dokumentation ? Wäre über jeden Hinweis dankbar *smile*


    Btw - please note that the whole Oculus Rift / WebVR stuff is still under heavy development and very experimental (I mean on the side of Oculus and WebVR ;-))! So expect more setup-work or experimenting with the system, drivers, runtimes and browser versions to get things working (also expect problems with 'Nightly' versions). That all hopefully should become more stable and common usable after the final release of the Oculus Rift customer version and stable drivers and runtimes.

    Best regards,
    Klaus

    I know, I know - developing is no kinderfasching... but sadly Chromium doesn't work at all on my machine ?!?

    Changing the configurations / drivers all the time made me really sick the last 6 month and decided using only the latest runtimes/drivers from now . When it works -> it's fine... if not i'll wait *wink* That's probably the reason why the most using still DK1 for testing, because it's less trouble.

    But it's still exciting and with one of the best tools like yours much more fun YEAH

    I tried the 1.19p3 demo with our Oculus DK2 ( runtime version 0.7.0 ) using Firefox Nightly latest version and it's very "laggy" - is it a known problem with DK2 ? With Cardboard + Mobilephone ( Z3 compact ) it works fine.

    I think the system used is in a good shape ( WIN 7 64bit with 16MB DDR4 , GPU 970GTX 4GB and CPU i7 5820K@3.3GHz ) but don't have the possibility to test it on another VR Gear.

    Hi,

    i've installed the latest Oculus Runtime Version 0.7 - and got an error when trying to open the 1.19p 1-3 demo that says:

    Firefox.exe has been linked with an older, unsupported version of the Oculus Runtime and is no longer supported.

    Is it an Oculus, Firefox or a WebVR issue ..does anybody know ? And most of all i've never linked Firefox with an Oculus Runtime ?

    UPDATE:

    Solution - WEB VR Addon Firefox needed an update

    Hi,

    i'm fooling around with the hotspots in the kuchlerhaus-tour and try to get tooltips on hovering the hotspots.

    I added in the tour.xml this code to the hotspot:

    <hotspot name="scene_xy" style="arrowspot|tooltip" tooltip="my Tooltip" ath="45" atv="0" rotate="0" depth="10000" onclick="goto(scene_xy);" />

    and at the end this:

    <style name="tooltip"
    onover="copy(layer[tooltip].html, tooltip);
    set(layer[tooltip].visible, true);
    tween(layer[tooltip].alpha, 1.0, 0.5);
    asyncloop(hovering, copy(layer[tooltip].x,mouse.stagex); copy(layer[tooltip].y,mouse.stagey); );"
    onout="tween(layer[tooltip].alpha, 0.0, 0.25, default, set(layer[tooltip].visible,false), copy(layer[tooltip].x,mouse.stagex); copy(layer[tooltip].y,mouse.stagey); );"
    />


    <!-- the 'tooltip' textfield -->
    <layer name="tooltip" keep="true"
    url="%SWFPATH%/plugins/textfield.swf"
    parent="STAGE"
    visible="false" alpha="0"
    enabled="false"
    align="lefttop"
    edge="bottom"
    oy="-2"
    autowidth="true"
    autoheight="true"
    background="false" backgroundcolor="0xFFFFFF" backgroundalpha="1.0"
    border="false" bordercolor="0x000000" borderalpha="1.0"
    borderwidth="1.0" roundedge="0"
    shadow="0.0" shadowrange="4.0" shadowangle="45" shadowcolor="0x000000" shadowalpha="1.0"
    textshadow="1" textshadowrange="6.0" textshadowangle="90" textshadowcolor="0x000000" textshadowalpha="1.0"
    css="text-align:center; color:#FFFFFF; font-family:Arial; font-weight:bold; font-size:14px;"
    html=""
    />


    But the Tooltip shows on PC ( Fake-VR ) in the center of the screen, and with the vr-headset ( oculus ) there is no tooltip at all.

    What am idoing wrong ? Or is it not possible to get Tooltips with the Headsets on?

    Das ist natürlich schon passiert - und Lesezeichen im Browser auch, so isses nu auch nicht ;) Aber mich interessiert es nun doch wie und ob man sowas überhaupt machen könnte. Weil oft ists ja so, dass man seine Arbeiten gerne so verpacken möchte dass nur noch das "Endprodukt" sichbar ist und nicht alle Einzelteile.

    Hi,

    mir hatte letztens mein Schwiegervater ( 87 - absolut analoger Mensch ) die Frage gestellt ob es nicht möglich wäre ihm seine Tour nur als eine einzige Datei zu geben - dann wisse er genau was er öffnen muss. Er sieht sich die Tour gerne und oft an - lokal am PC.

    Jetzt würde es mich aber doch interessieren ob das nicht möglich wäre - evtl mit Visual Studio oder Eclipse ? Hab mit solchen Entwicklungstools eigentlich noch nicht großartig zu tun gehabt, deshalb meine vielleicht naive Frage hier.

    Gruss aus Erding
    Robert

    Hi,

    vielleicht wieder eine dieser üblen Anfängerfragen, doch mich würde interessieren ob man in einer krPano Tour auch 360° Videos von youtube aus streamen kann?
    Im Demobeispiel ( 1.19-2 ) sind ja beide Videodateien lokal im Video Ordner:
    videourl.no-ios="video/video-1920x960.mp4|video/video-1920x960.webm"


    Wenn ich jetzt z.B folgendes mache bekomme ich Fehlermeldung, dass die url xyz nicht gefunden wurde:
    videourl.no-ios="https://www.youtube.com/embed/5rp0t-Z5x8k"


    Kann ich mit http URLs nur auf die Dateien direkt verweisen - also http://www.meine-url.de/mein-video.mp4 oder geht sowas auch mit Youtube URLs ?

    Hi,

    i'm trying to change some values of the VR menu within the krpano_vr.xml :

    Code
    <style name="vr_menu_style" depth="800" scale="0.2" distorted="true" ath="0" atv="75" alpha="0.25" visible="false" />
    <hotspot name="vr_menu_bg"   style="vr_menu_style" keep="true" zorder="5" url="black.png" width="600" height="120" onover="vr_menu_over();" onout="vr_menu_out();" handcursor="false" />
    <hotspot name="vr_menu_home" style="vr_menu_style" keep="true" zorder="6" url="texts.png" crop="0|95|280|100" onover="vr_menu_over(); delayedcall(0,tween(alpha,0.75,0.1));" onout="vr_menu_out();" startupxml="" onloaded="copy(startupxml, xml.url);" vr_timeout="1000" onclick="vr_menu_loadhome();" />
    <hotspot name="vr_menu_l"    style="vr_menu_style" keep="true" zorder="6" url="texts.png" crop="302|92|100|100" ox="-48" onover="vr_menu_over(); delayedcall(0,tween(alpha,0.75,0.1));" onout="vr_menu_out();" vr_timeout="700" onclick="nextscene_loop(-1);" />
    <hotspot name="vr_menu_r"    style="vr_menu_style" keep="true" zorder="6" url="texts.png" crop="392|92|100|100" ox="+48" onover="vr_menu_over(); delayedcall(0,tween(alpha,0.75,0.1));" onout="vr_menu_out();" vr_timeout="700" onclick="nextscene_loop(+1);" />

    When changing the height-value of the "vr_menu_bg" the height changes as desired. But when changing the width of the "vr_menu_bg" nothing happens ( line 2 ) ?
    Now i'm doing it with a higher scale-value ( line 1 ) and a lower height-value to make it wider. BUT with a wider vr_menu_bg there are problems with the recenter-function of the menu - see below.

    Also:
    If i try to push the hotspot "vr_menu_l" more to the left with changing the ox value from -48 to -88 ( line 4 ) -> It's getting difficult to get this button "pressed" with the headset on - because the VR menu is trying to recenter itself to soon. Are there some setting to change the "reset-area"?

    Hui, danke für die schnelle Antwort - werd ich später gleich ausprobieren!! Panoramen werden erst noch fertig gestiched.

    Achja - gleich ne Frage hinterger geschoben:

    Deine Antwort zu den Menüanimationen des 1.19er Demoprojekts ( krpano 1.19 - Pre Release 1 - WebVR / MobileVR / Stereoscopic 3D Support (Oculus Rift, Google Cardboard, GearVR, ...) ) - gibt es zu den Tweens und/oder den anderen Parametern ( ox, oy, ath, atv etc. ) eine Dokumentation oder ähnliches?

    Hi,

    nach gut 3 Monaten habe ich es endlich geschafft mich mit Krpano näher zu beschäftigen - GENIAL!!! Jetzt stellt sich mir die Frage: für stereoskopische Panoramen wäre es praktisch soetwas wie ein Droplet zu haben. Gibt es sowas schon oder kann man sich sowas selbst erstellen?

    Hab schon gesucht - doch die Dokumentation ist ja riesig - und da weiß ich gar nicht wo ich da beginnen soll ;) Hätte da nämlich schon die nächste(n) Frage(n) parat zu bestimmten Parametern aus dem VR Demo mit krpano 1.19 beta

    Hi just saw the upcoming stereoscopic feature - awesome.

    I don't have used krPano before, so sorry for maybe some stupid questions - but i'm asking myself how did you make the "main menu" ( start pano falling down and the menu sliding upwards ? ). Was a development framework used or "just" hardcode xml ?

    P.S.
    Is there any release date planed or in sight ?